اتمام ساخت تلکسوپ چینی عظیم شکار فضایی ها

- درهوافضا
0
۰

پس از پنج سال و صرف ۱۸۰ میلیون دلار این تلکسوپ به قطر ۵۰۰متر توسط آکادمی science چینی با قرار دادن آخرین پنل در جای خود فرایند ساخت و ساز رادیو تلسکوپ خود را به پایان رساند.

.

پس از پنج سال و صرف ۱۸۰ میلیون دلار این تلسکوپ به قطر ۵۰۰ متر توسط آکادمی science چینی با قرار دادن آخرین پنل در جای خود فرایند ساخت و ساز رادیو تلسکوپ خود را به پایان رساند.

این سازه تکمیل شده به نام FAST کوتاه شده عبارت”five hundred meter Aperture Spherical Telescope” بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در نوع خودش می باشد که در جنوب غربی چین و در استان Guizhou واقع است. انتظار می رود تا این تلسکوپ فعالیت خود را در ماه سپتامبر آغاز کند.اما دو یا سه سال تا گشایش آن به روی دانشمندان طول خواهد کشید.

آن ها امیدوارند تا بتوانند موج های جاذبه ای و همچنین تلاش جهانی در پیدا کردن زندگی فرا زمینی را تسریع بخشند. پتانسیل این رادیو تلسکوپ در پیدا کردن زندگی فرا  زمینی ۵تا ۱۰ برابر امکانات فعلی خواهد بود این ویژگی به دلیل توانایی این سازه در مشاهده نقاط دورتر و تاریکتر می باشد که قامی دیگر از چین در تبدیل شدن به ابر قدرت فضایی می باشد در کنار اقدامات این کشور در ایستگاه فضایی و ماهواره جاسوسی قدرتمند این کشور است.

بیشتر از ۹۰۰۰ فضای مسکونی برای ایجاد فضای لازم برای مستقر کردن لوازم این مکان جابجا شده اند.که این موضوع با بازتاب کردن در روزنامه های محلی با عنوان”افراد مقیم در این مکان با جابجایی به شهر ها در سال ۲۰۰۹ به زندگی بهتری دست یافتند”که افراد محلی با بیان این که از این عمل خوشحال هستند گفتند ما بهتر است به فرا زمینی ها بخاطر این عمل تشکر کنیم.

جوابی باقی بگذارید.

شما همچنین ممکن است خوشتان بیاید از

قرار گیری جونو سفینه فضایی ناسا در مدار مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی

قرار گیری سفینه فضایی جونو در مدار مشتری پس از طی مسافت بسیار طولانی و راه افتادن دوباره سیستم آن تیم سازنده آن را که از مهندسان و دانشمندان خبره ناسا میباشد به وجد آورده و قرار است که پرده از بسیاری از اسرار این سیاره بزرگ منظومه شمسی بردارد پس با ما باشید و ادامه مطلب رو از دست ندید.